Siirsin seuraavan tekstin edellisen viestini lopusta, koska päätin alkaa tekemään yhteenvedon jokaisesta kuukaudesta ja sen sujumisesta.

Ensimmäinen "kuukausi" minulla oli periaatteessa viisi viikkoinen, koska aloitin 26.10:
vko 1: -0.9kg (4 päivää)
vko 2: -0.8kg
vko 3: +1.8kg (herkuttelu + turvotus toivottivat itsensä tervetulleiksi)
vko 4: -0.9kg
vko 5: -1.1.kg

Painoa tiputettu yhteensä -1.9kg.

Paino ei siis ole tippunut läheskään niin paljoa kuin keväällä ensimmäisen kuukauden aikana, jolloin se tipahti muistaakseni 5.6kg. Silloin olin paljon tiukemmalla linjalla kuin nyt, enkä useinkaan syönyt kalorimäärääni täyteen. Liikuin enemmän. Tosin olin myös tosi pöhnäisessä ja tukkoisessa kunnossa ja yli 6kg painavampi kuin aloittaessani jälleen kuukausi sitten.
Miksi minä selostan tällaisia asioita? Ehkä rauhoitellakseni itseäni? Olkapäälläni taitaa edelleen väkisin roikkua se sama piru joka yrittää jatkuvasti huutaa "Sinun olisi pitänyt tiputtaa tuossa ajassa paljon enemmän! Jos olisit syönyt vähemmän, painosi olisi tippunut enemmän! Olisit liikkunut enemmän! Olet herkutellutkin! Taidat taas epäonnistua!" jne. Miksi tuosta mullenythetikaikki-ajattelutavasta on niin pirun vaikea päästä eroon?

Maanantaina olisi pitänyt myös mitata vyötärönympärys (kerran kuussa). Unohdin tehdä sen, joten se siirtyi tiistaihin. Lukema oli sama kuin aloitettaessakin. Noh, ei huolta, se on välillä ollut jopa -4cm vähemmän. Peilikuva kuitenkin kertoo että ainakin vähän olen kaventunut ja suurin osa vaatteista ei kiristä. Myös avo on huomannut kaventumiseni. Tai vähintään kannustaakseen kehuu minun kaventuneen.

Kirjoitan tähän, millaisia muutoksia olen tähän mennessä pystynyt tekemään:
- Olen pienentänyt annoskokoja
- Juon ruokajuomana useammin vettä (ennen aina maitoa)
- Syön hitaammin ja kerralla vähemmän
- Ahmimiskohtaukset ovat jääneet pois
- Voin lopettaa syömisen kun tunnen olevani täynnä, en syö "väkisin"

Seuraavat virstanpylväät:
- Lopettaa painosta stressaaminen ja keskittyä olennaiseen, tapojen muuttamiseen
- Lisätä liikuntaa
- Syödä vielä useampi ateria päivässä (nyt 3-4)
- Lisätä kasviksia, hedelmiä ja juureksia